Mette Margrete

Webudvikling

En hjemmeside er noget af det vigtigste når det kommer til synlighed og branding for en virksomhed. Grunden til dette er at verden bliver mere og mere digital, og folk tager ca. 50-70 % af kunderejsen selv. Denne del er den øverste del af markedsføringstragten.


Markedsføringstragten

Billede: Gro&CO


Det er de to øverste blokke som kunder ofte tager af kunderejsen selv, altså Awareness (opmærksomhed) og Interest (interesse). Hjemmesiden virker på den måde som touchpoint, da de bliver konfronteret af virksomheden, i den digitale verden som folk oftes alligevel opholder sig i. Det er også igennem hjemmesiden at en virksomhed kan lave branding for virksomheden. Det er også igennem hjemmesiden at virksomheden kan komme ud til deres kunder og få en dialog med dem, samt øger virksomheden muligheden for kunderne for at finde lige netop den information som de kan have brug for for at gå resten af vejen igennem markedsføringstragten.


Hjemmesiden kan også være med at give det vigtige førstehåndsindtryk som måske er det der gør at kunden vælger lige netop din hjemmeside eller firma, frem for en anden virksomhed. Dette gør altså at hvis en virksomheden ikke har en hjemmeside, vil der måske være mindre fokus på virksomheden, og det er derfor svære for kunden at finde virksomheden, og kunden vil herefter være let tilbøjelig til at finde et andet sted at købe deres produkter.

Men hvorfor har jeg lavet en hjemmeside?

Jeg har lavet min egen hjemmeside, for at vise mine kompetencer indenfor webudvikling og markedsføring generelt, og det er lave en kanal ud til folk, hvor at jeg bliver synlig gjort. Dette har virksomheder oftes også brug for når de skal markedsfører sig selv.


Min hjemmeside er opdelt på en måde så at den skal være let at finde rundt i. Dette har jeg bl.a. gjort ved brug af knapper og samt, opdeling af de enkelte sider. Bl.a. har jeg på denne side (Webudvikling) gjort brug af banner, samt linjer til at dele siden op i mere læselige bidder.


Nøgleord

  • Kunderejse
  • Markedsføringstragten
  • SEO
  • Touchpoint
  • Synlighed
  • Dialog
  • Branding
  • CMS (I dette tilfælde WordPress)
  • CTA (“Call to action” – Knapper)
  • Leads

Der har i dette forløb ved hjemmesiden oprettelse være nogle ord som har dannet centrum for hvor hjemmesiden er oprettet, men også hvad der bl.a. er arbejdet ud fra i boksen ved siden af står nogle af de nøgleord der har været allermest centrale.


Kilder



This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.